2007年12月14日星期五

Manic Words: 我手打我口系列:《齊桓晉文之事章》廣州話語譯與雙普選我見

Manic Words: 我手打我口系列:《齊桓晉文之事章》廣州話語譯與雙普選我見

《齊桓晉文之事章》

文言文原文(節錄):
曰:「挾太山以超北海,語人曰:『我不能。』是誠不能也。為長者折枝,語人曰:『我不能。』是不為也,非不能也。故王之不王,非挾太山以超北海之類也;王之不王,是折枝之類也!老吾老,以及人之老;幼吾幼,以及人之幼,天下可運於掌。詩云:『刑于寡妻,至于兄弟,以御于家邦。』言舉斯心加諸彼而已。故推恩足以保四海,不推恩無以保妻子。古之人所以大過人者,無他焉,善推其所為而已矣。今恩足以及禽獸,而功不至於百姓者,獨何與?權,然後知輕重;度,然後知長短。物皆然,心為甚。王請度之!」

廣州話譯本:
孟子寸齊宣王果陣時係咁講嘅:「攬住成個太山去北海果度旅行,有人話:『我唔得。』咪係唔得囉。幫老人家拗斷條樹枝,有人話:『我唔得。』係做囉,唔係唔得囉。所以,齊王你做唔成話事人,唔係攬住成個太山去北海果度旅行果類囉;齊王你做唔成話事人,係拗斷條樹枝果類囉俾面自己嘅阿公,同埋人地嘅阿公;攬實自己啲手下,同埋人地啲手下,呢個世界咪係你玩晒囉。《詩經》都有講啦:『懲罰自己個老婆,仲有同自己同撈同煲嘅兄弟,再去管自己個環頭。』就係講梗將呢種心態套落人地果度之嘛。所以,肯去幫人嘅就可以保住所有地盤,去幫人嘅就會闔家慘。舊時啲人之所以可以威過人地嘅,無他個喎,識得推己及人咁多之嘛。而家保住啲畜牲,而功德就傳唔到俾啲市民喎,係點解先?磅過,然後先知輕重;度過,然後先知長短。世事都係咁,人心更加係咁啦。齊王請你自己諗下佢啦!


****


致董生、葉太、梁小姐、曾特首、林局長、親共聯盟:

「挾太山以超北海,語人曰:『我不能。』是誠不能也。為長者折枝,語人曰:『我不能。』是不為也,非不能也07/08、2012之不能雙普選,非挾太山以超北海之類也;07/08、2012之不能雙普選,是折枝之類也!老吾老,以及人之老;幼吾幼,以及人之幼,天下可運於掌。詩云:『刑于寡妻,至于兄弟,以御于家邦。』言舉斯心加諸彼而已。故推恩足以保四海,不推恩無以保妻子。古之人所以大過人者,無他焉,善推其所為而已矣。今恩足以及禽獸,而功不至於百姓者,獨何與?權,然後知輕重;度,然後知長短。物皆然,心為甚。君請度之!

中央講到明唔俾香港喺2012行雙普選呀?社會裏面真係仲未有共識呀?中央真係唔聽香港嘅主流民意咩?中央真係唔鍾意「港人治港」咩?

07/08、2012之所以冇雙普選,真係做唔到個咩?你地咋。


2007-12-14
阿渣‧向陽

沒有留言: