2007年12月11日星期二

落莊感言(2001年春)

不知怎的,近來總是愛回顧一下往事……或是,是因為到了「扶正除奸聯盟」當過一會兒的義工之故吧。以下是本人在大學當了一年學生會幹事後,所寫的「落莊[Leo Ja1] 感言」,本人當時的職位是「電腦排版」。此文刊登於科大學生會會刊《振翅‧第8.3期》之中:

****

上莊[Leo Ja2] ,有人認為係浪費時間、勞心勞力。但係,上莊,對我黎講,真係令我見識到好多嘢,喺大學呢個社會嘅縮影裏面,見識到好多人同事。

上莊,令我學識到解決問題嘅重要性。有個莊Mate[Leo Ja3] ,佢有好強嘅分析能力。每每要解決問題嘅時候,佢都可以好有耐性咁樣,將每一個由其他莊Mates所提出的方案,抽絲剝繭,發掘一切可能會存在嘅弊病,佢亦會從唔同嘅角度,用唔同嘅觀點,花上很多時間,好細膩咁分析得清清楚楚、徹徹底底、明明白白。只可惜,到最後都係搵唔到解決問題嘅辦法……

而呢位莊Mate,又同時係一位富有正義感、好有責任感嘅土木工程系師兄。佢逢親開會做野呀,都有早冇遲,做事好有交帶添,而且佢嘅言論永遠都係企喺正義果邊。佢嘅鐵面無私,喺我心目中留下好深好深嘅印象。為左唔好俾非學生會會員,拎到用學生會會費黎印製嘅學生會法定刊物(即係呢本《振翅》呢),佢曾經動議過,要燒毀所有剩餘嘅刊物(唔好益人丫嘛,佢地雖然都係科大學生,但係冇交會費),仲話呢個係最節衷、最正當(唔會俾其他人非議就為之「正當」喇)嘅方法添。

呢個師兄,仲係一個好果斷勇敢嘅人黎添。記得,有一次我們開會果陣,有幾個莊員唔可以如期交稿,佢就立刻動議:「為免令到我地嘅出版時間一拖再拖,如果佢地唔可以如期交稿嘅話,就刪除佢地負責嘅文章。」每本《振翅》,平均一百到百二頁,分為六個主題,這個師兄所負責的主題,每期只得十數頁,而其他寫稿嘅莊Mates就要負責二十到四十頁文稿,實在是「眼高手低」、「不負責任」、令到出版期「一拖再拖」的麻煩人。而如我這些普通得低俗又愛諉過的閒人,心底面只會想著怎樣去包庇自己嘅朋友,又點忍心插自己嘅同僚呢?但係,佢就係一個無私得不平凡嘅人。身兼評議員同編委會委員兩個職位嘅佢,喺佢覺得我地嘅內部開會做錯決定嘅時候,佢會理直氣壯咁樣糾正我地:「我將會係第一個喺AGM[Leo Ja4] 插你地嘅評議員!」可以結識到佢,我諗,係我人生嘅榮幸黎架。

上莊,我仲結識到一位專做大事嘅地鐵老闆[Leo Ja5] 。佢係一個乜野人呀?荀彧曾經咁樣評論過曹操:「大事精明,小事疏忽。」我覺得,呢句說話都幾適合去形容佢架。佢呀,有車牌又有車,得閒可以花幾千蚊去下旅行,買下Digital Camera[Leo Ja6] ,仲可以好豪氣咁用幾萬蚊黎買地鐵股票添,賺左好多錢架;之但係,當佢幫個莊印傳單嘅時候,竟然唔開單,令到個莊冇左五千蚊,史稱「五千元『奸商』事件」(「奸商」一詞,其實係由地鐵老闆自己Define[Leo Ja7] 嘅,雖然唔見錢嘅主因係佢冇開單,而唔係呢個「奸商」或印刷商奸)。畢竟,佢呢啲賺大錢嘅人,駒駒果五千蚊,佢又點會放喺心入面丫。其實,我真係非常之仰慕佢架,每次見到佢,我都會不自覺咁樣,諗起我地香港嘅特首董伯伯。董伯伯有「八萬五」事件,事後無聲消逝;佢亦都有一單「五千元『奸商』事件」,平時佢就提都唔提一下,當我地開會檢討呢件事果陣,佢就好巧妙咁認錯,之後立即講句:「好,到下一個議題。」(就算個會仲未搵到補救方法……)董伯伯好著重群策群力,成日話要團結;佢都好著重我地個莊嘅團隊合作精神架。好似「五千元『奸商』事件」之後,佢好強調:「我地呢個莊係集體負責制。」--一人出錯,全莊背鑊。佢仲係一個好深不可測嘅人。在評議會裏面,每一個組織都有一致嘅口徑,但係地鐵老闆喺參與評議會會議果陣時,就有咁嘅口頭禪:「我覺得,我地個[Leo Ja8] 唔係好啱囉。」

上莊,令我深深咁體會到「一樣米」真係可以養出「百樣人」架。

「吓?乜世上真係有啲咁樣嘅人個咩?你吹水咋嘩……」

大佬呀,我厄你做乜叉野先?呢啲係真人真事冇改編架。

「哦,你話梗我喇,我要寫大字報!我要澄清!」

你有番咁大個人喇,就唔好好似細路仔咁啦,你應該好好咁反省下,好好咁檢討下自己啦……

「唔得!你話梗我!我一定要寫大字報!我一定要澄清!」

哦,你想學我咁無聊同低能嘅話,就悉隨尊重啦下, 如果你唔怕越描越黑嘅話;如果你唔相信公道自在人心嘅話。畢竟,真相係越辯越明個囉。

註:刪去了數百字香港警方及法庭常用的「香港常用字[Leo Ja9] 」。

2001年春
<<完>>

[Leo Ja1]「落莊」,即卸任學生會幹事工作的意思。

[Leo Ja2]「上莊」即是擔任學生會幹事的工作

[Leo Ja3]「莊Mate」即是一同組織學生會幹事會的同僚。

[Leo Ja4]AGM,即Annual General Meeting,週年常務大會

[Leo Ja5]當時香港鐵路前身「地鐵公司」MTR正在公開招股。這位莊Mate多次公開地表示自己已買入地鐵的股份,成為了「地鐵老闆」。

[Leo Ja6]數碼相機。當時一部數碼相機,動輒數千元。

[Leo Ja7]Define,即是定義的意思。

[Leo Ja8]P,即是President的簡稱,中文為「主席」。

[Leo Ja9]由香港政府所編註的「香港常用字」。聽說,當中警方及法庭最常用的,是廣州話的粗口字。

沒有留言: